Bandyøvelser

Forslag til skøyteøvelser som kan benyttes eksempelvis ved første trening på rink eller stor bane: 

  1. Ta fart og gli. Pararlelle skøyter presses fra hverandre og sammen igjen.
  2. Ta fart og gli. Begge skøyter i isen hele tiden. Press høyre skøyte utover. Før den så paralellt tilbake i nivå med venstre skøyte. Press så venstre skøyte utover og sammen på samme måte.
  3. Ta fart og gli.  Balanser på én skøyte. Behold farten gjennom å trykke vekselvis på inner- og ytterskjær. Skift fot.
  4. Ta fart og gli. Gli på én skøyte og gjør et 8-tall. Skift fot.
  5. Gå fremover i 8-tall- Overstegsgange med kroppen vendt innover i svingen.
  6. Gå fremover med vendinger til baklengs gange. Vendinger til fremovergange. Behold lav gangstilling. Vekselvis vendinger høyre/venstre.
  7. Ta fart og gli.  Knebøy det ene benet og gli med det andre stukket fremover. Skift ben. ”Haregang”
  8. Hopp over medspilleres utstrekte køller.
  9. Rygg – dra/trekk medspiller. (tvinger frem kraftig fraskyv og riktig kroppsvinkel)
  10. Baklengs gange  i 8-tall. Overstegsgange.